Adakah Perak Pelaburan yang Baik? Kesimpulan ..

Pada Tahun 70an berlaku Inflasi yang amat teruk dimana nilai matawang jatuh dan para pelabur banyak yang mengalami kerugian dari saham2 mereka.Pada ketika itu nilai Emas melonjak 165% dan perak 361% pada tahun 1979,
Jika anda mahu membuat taruhan terhadap perak, ianya adalah terbaik daripada  saham individu yang sangat tidak menentu.
Dengan harga perak telah mencapai paras tertinggi yang pernah berlaku sebelum ini pada tahun 2011, ramai orang tertanya-tanya .. adakah wajar sekiranya saya membeli perak demi menjaga pelaburan saya?
Harga Perak dalam jangka masa panjang adalah serupa dengan mana-mana komoditi lain yang harga dikawal oleh penawaran dan permintaan. Dengan nilai status permintaan yang terlalu tinggi didalam semua sektor telah melonjakkan nilai Perak.
Secara keseluruhannya Perak adalah nilai yang terbaik untuk dijadikan pelaburan bagi masa yang singkat mahupun panjang.
Amerika Syarikat menggunakan kira-kira 3500 tan perak (untuk pelbagai aplikasi) pada tahun 2010,maka kesimpulnnya penggunaan perak untuk berbagi sektor sudah tentu adalah lebih tinggi.
Perak dijangka akan menjadi sumber yang lebih terhad dalam tempoh 20-30 tahun lagi kerana permintaan mengatasi pengeluaran,maka sudah pasti ianya akan meningkatkan lagi nilainya.

Adakah Perak Pelaburan yang Baik? Kesimpulannya..

Perak dengan statusnya yang sering menjadi aset pelaburan jangka pendek yang baik dan bertindak sebagai pelindung terhadap kadar inflasi yang tinggi maka ianya adalah lebih selamat unuk para pelabur mahupun individu yang mahukan nilai pelaburan mereka lebih selamat.
Apabila harga perak meningkat sebagai tindak balas kepada penawaran dan permintaan serta nilai pasaran yang berlaku, sudah pasti anda boleh mendapat keuntungan besar dari hasilnya.

Jika anda berfikir jawapannya adalah Ya kepada soalan Adakah Perak Pelaburan yang Baik?

Kami menyediakan  satu asas memulakan langkah melabur melalui Dirham Perak.

No comments:

Post a Comment