Fakta Menabung Cara Bijak Melalui Dirham Perak

Dengan melabur Pada Duit syiling Perak, anda bukan sahaja mempunyai satu peluanterakhir untuk melindungi apa yang anda ada, tetapi anda juga mempunyai peluang tambahan untuk memegang aset yang teruk yang semakin terhad akibat bencana ekonomi.Perak boleh berlaku letupan harga pada bila-bila masa walaupun berlaku ancaman inflasi.

Jika anda tidak pernah menganggap perak aset yang penting di dalam strategi pelaburan, anda harus kembali memikirkannya.


Perak Bukan sahaja boleh dijadikan aset sediaan bagi melindungi nilai yang sangat baik terhadap turun naik pasaran, tetapi ianya juga boleh menjadi satu pelaburan yang luar biasa. Malah, ianya dengan mudah telah berlaku lonjakan nilai harga pada tahun 1980, apabila perak melompat dari $ 5 hingga $ 48 per auns - keuntungan melonjak sehingga 860% dalam hanya 12 bulan.


Sebab-sebab lonjakkan harga yang mudah selepas 17 tahun adalah akibat kekurangan bekalan yang kritikal. Bekalan telah mencapai paras terendah sepanjang masa. Dengan pengeluaran perlombongan hanya 680,9 juta auns, dan permintaan di seluruh dunia mencecah 888,4 juta auns, menggambarkan yang stok simpanan global perak sedang diuji.

Tambahan lagi dengan permintaan terhadap perak yang datang dari pelbagai sumber.

Walaupun banyak pelabur mungkin berfikir perak sebagai "satu lagi" logam berharga, namun permohonan sebagai logam industri adalah sebab utama yang telah memandu kearah permintaan melalui berbagai sektor.

Oleh itu, sebagai bahan yang penggunaannya adalah lebih banyak dan dunia amat memerlukan perak, menjadikan bekalannya benar-benar sedang diambang krisis, Malah adil untuk mengatakan bahawa dunia secara literal kehabisan bekalan perak.

Dengan begitu banyak peluang hari ini, ledakan datang dari perak boleh dikesan kembali ke China dan India.

Dengan 1.3 bilion pengguna, gergasi Asia mengumumkan bekalan perak berada dibawah paras bekalan yang sepatutnya.

Fikirkan, pertumbuhan ekonomi China telah berlaku sejak itu, dengan penduduk kelas pertengahan mencecah, 300 juta orang (lebih besar daripada seluruh penduduk Amerika Syarikat), pengguna China semakin menuntut TV terbaru, kereta, plastik dan produk elektrik yang semuanya memerlukan perak.

Permintaan terhadap perak sebagai logam industri adalah faktor utama kritikal di sebalik lonjakan semasa kenaikkan harga perak. Apabila ekonomi dunia mula kembali mengalami krisis, permintaan untuk barang-barang ini akan meningkat dan menjadikan perak mainan pertumbuhan utama dalam sektor logam berharga.

Tetapi ada satu lagi sebab penting yang seharusnya kita percaya bahawa perak layak diberikan tempat dalam portfolio anda ..

Perak, adalah logam berharga seperti emas yang bertindak melindungi nilai yang sempurna terhadap inflasi, dan khususnya setelah penurunan nilai dolar Amerika Syarikat (AS), sejak 30 tahun yang lalu.Nilai dolar telah menurun berbanding kebanyakan mata wang utama dunia.

Maka kesimpulanya, perak adalah aset penting yang boleh disimpan menjadikan tabungan untuk kita terus melindungi nilai harta kerana ianya mampu melawan arus bencana inflasi atau krisis susut nilai matawang dunia.

Apa yang perlu dilakukan hanyalah mengubah cara kita menabung dari saham matawang kepada Dirham Perak yang telah pasti untuk terus mengekalkan aset serta boleh mengaut keuntungan dari lonjakkan harga yang terus berlaku.

No comments:

Post a Comment