Dirham WDB

Dirham WDB adalah yang terbaik kerana dimuka depan diterjemahkan dengan Bulan Bulan Sabit & Bintang yang telah menjadi wakil yang diterima simbolik Islam.

Pusat reka bentuk syiling ini adalah mesej yang mendasari bahawa dunia akan meletakkan amanah dalam logam berharga seperti emas (Dinar) dan perak(Dirham), yang telah mengekalkan nilai intrinsik selama lebih 1,400 tahun.


Dengan mutu rekaan yang dihasilkan serta mesej yang jelas hendak disampaikan,disamping nilainya yang tiada tandingan adalah wajar untuk kita memiliki syiling ''10 Dirham Perak'' ini..

Ketahuilah Bahawa Pelaburan Perak Menjana Lebih Keuntungan Berbanding Pelaburan Emas !!! 

dan Dirham adalah matawang Islam sejak zaman Rasulullah s.a.w lagi.Dirham ialah syiling perak berketulenan 999 dan mempunyai berat sebanyak 2.975 gram.

Khalifah Umar Al-Khattab telah menetapkan piawaian berat dan ukuran bagi Dirham.
Rasulullah SAW juga telah bersabda:
 “Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan
  oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan).”
  Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal".

Dirham ini juga adalah digunakan untuk pembayaran zakat dimana ianya adalah kesesuaian bagi Rukun Zakat yang diwajibkan dalam Syariah dan Sunnah,tabungan atau pelaburan,pertukaran matawang,mahar hantaran dan sebagainya.

Dengan menggunakan Dirham,harta anda juga akan terselamat dari inflasi dimana ketika nilai tukar matawang kertas merosot,nilai Dirham akan terus meningkat.

Dirham yang asli adalah mengikut Piawaian dari WITO (World Islamic Trading Organization).

Dirham juga boleh dikembalikan pada wang kertas melalui pertukaran setara dimana  akan dinilai kembali mengikut harga pasaran Perak dunia.Ketika ini harga perak telah melonjak lebih dari 40 peratus dan banyak penganalisis pasaran menjangka lonjakan harga akan terus berlaku.

Dirham akan terus melindungi kuasa pembelian anda ketika krisis kewangan kerana kuantiti perak adalah terhad didunia dan menjadikan pelaburan dirham sebagai "Simpanan Bernilai".Ini adalah kerana TREND permintaan pelaburan serta perindustrian yang sangat tinggi.

Dengan kenaikkan harga perak,300% lebih tinggi berbanding emas dalam tempoh 10 tahun ini maka ianya adalah masa yang terbaik untuk kita memulakan pelaburan perak melalui Syiling " 1WORLD DIRHAM " .

One World Dirham dengan Konsep Baru yang luarbiasa iaitu menyediakan satu asas untuk anda memulakan langkah mengubah cara anda menabung atau menyimpan wang anda untuk menentang masalah inflasi melalui Dirham Perak. ( Sejak 10 tahun ini kenaikan nilai harga perak mencecah 1000% ) ..

Menabung dengan menggunakan ‘SILVER DIRHAM’
Sambil menikmati "Perkongsian Keuntungan" sehingga 18% Setahun ..
PROFIT @ Keuntungan akan dibayar setiap 4 bulan ( 4.5 % ) ..

" Dont Wait To Buy Silver But Buy Silver And Wait..See For Your Self - Robert T.Kiyosaki "



No comments:

Post a Comment